Interim-palvelu

Interim-palvelu kehitys- ja muutostilanteiden tueksi

Interim-palvelu tarkoittaa kokeneen ammattilaisen palkkaamista asiantuntija-, päällikkö- tai johtotason tehtäviin, kun tarve ei ole pysyvä. Heitä käytetään myös, kun yrityksen vakituisen henkilöstön päälukua ei ole mahdollista kasvattaa tai yritystä halutaan trimmata yrityskauppoja varten. Tyypillisesti tarpeita ilmenee toimitusjohtajien, talouden, myynnin ja markkinoinnin johdon sekä projekti- tai HR-johdon tehtävissä.

Interimit ovat kokeneita johtamisen ammattilaisia, jotka vauhdittavat muutostilanteita tietotaitonsa avulla. Heitä saatetaan tarvita määräaikaisten projektien läpiviennin ajaksi tai paikkaamaan väliaikaista osaamispuutosta esimerkiksi vanhempainvapaan tai sairasloman aikana. Toimeksiannot kestävät tyypillisesti 6-12kk, joskus jopa muutaman vuoden.

Interim toimii kiinteänä osana organisaatiota. Erona konsultteihin, hän paitsi suunnittelee muutokset, myös jalkauttaa ne organisaation toimintaan. Palvelu mahdollistaa yritykselle helpon, riskittömän ja joustavan toimintamallin, joka säästää myös kallisarvoista aikaa rekrytointilinkitteisissä asioissa.

Interim- palvelun hyödyt

  • Muutoksen tekijä on tiimiin sitoutunut, tulosvastuullinen johtaja tai asiantuntija – ei ulkopuolinen konsultti.
  • Palvelun avulla mahdollista valita tehtävään juuri sopiva persoona: esimerkiksi rakentaja, tehostaja tai uuden käynnistäjä.
  • Interim ei lisää yrityksen henkilöstömäärää tai hallinnollisia kuluja: rahat voidaan ottaa esimerkiksi markkinointibudjetista.
  • Ei ylimääräisiä työnantajakuluja, kuten lomia tai sairaspoissaoloja.
  • Fokus tehokkuudessa ja tuloksissa: sovitut asiat viedään maaliin sovitussa ajassa.
  • Tiimille interim on uhan sijasta mahdollisuus: kenenkään paikka ei ole vaakalaudalla.
  • Ulkopuolelta tuleva johtaja tai asiantuntija ei joudu yhtä helposti sisäisten ristiriitojen jarruttamaksi.
  • Joustava aikatauluttaa.
  • Helppo budjetoida.

Sinustako interim?

Oletko kiinnostunut itse työskentelemään vuokra-interim tehtävissä?

Vakituinen työsuhde ei ole osaavalle johtajalle ainoa vaihtoehto. Interim sopii henkilölle, joka haluaa saada tuloksia aikaan määrätyssä ajassa, ja joka on kiinnostunut hyödyntämään osaamistaan monipuolisesti erityyppisissä liiketoiminnan kehitystehtävissä. Interimin tehtävät ovat haastavia ja niissä vaaditaan usein tarkkaa strategista silmää sekä syvällistä kokemusta eri liiketoiminnan osa-alueilta – olipa kyseessä sitten toiminnan kehittäminen, muutosjohtaminen tai saneeraaminen.

Henkilökohtaisen työelämään interim-toimeksiannot tuovat vaihtelua sekä joustoa. Interiminä pääsee tarkastelemaan ja muokkaamaan eri organisaatioita sisältä käsin. Samalla työ tarjoaa mahdollisuuden kartuttaa omaa kokemusta ja näkemystä monipuolisesti.

Suurin osa interim-toimeksiannoista ei tule koskaan avoimeen hakuun. Voit esitellä itsesi meille sähköpostitse ulla.kauppi@eezy.fi tai petri.hayrinen@eezy.fi ja täyttämällä tarkemmat tietosi Interim-osaajayhteisöömme tästä. Olemme sinuun yhteydessä, kun kiinnostavia mahdollisuuksia avautuu. Käsittelemme tietojasi luottamuksellisesti. 

Huomioithan, että emme voi ottaa työhakemuksia verkkosivujen yhteydenottolomakkeiden kautta.

Etsitkö yritykseesi Interimiä?

Onko yrityksessäsi tarvetta vuokrajohtajalle tai interim-asiantuntijalle? Ota yhteyttä joko suoraan tai alla olevan lomakkeen kautta, niin mietitään yhdessä oikea ratkaisu tarpeeseesi.

Ulla Kauppi

Executive Search Consultant

Myynti

Suorahaku ja rekrytointi

050 466 1062
ulla.kauppi@eezy.fi

Ota yhteyttä

Petri Häyrinen

Senior Executive Search Consultant

Myynti

Suorahaku ja rekrytointi

040 061 0702
petri.hayrinen@eezy.fi

Ota yhteyttä

Yhteydenottolomake

Huomioithan, että emme vastaanota työhakemuksia yhteydenottolomakkeiden kautta.
Mikäli etsit töitä, liitythän Osaajayhteisöömme ja olemme sinuun yhteydessä, kun osaamistasi vastaavia rekrytointeja aukeaa.